Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

ISIS?

Permalink0
Jag måste bara klargöra en grej och visa mitt ståndpunkt i det som sker runtomkring oss i världen, jag kände det idag efter en argument med en tjej jag följde på instagram. 


Som ni redan har klurat ut är det om gruppen ISIS som numera har ändrat sitt namn till IS.  Jag stödjer inte de på ett eller annat sätt och NEJ det är absolut inte på grund av media och deras påverkan på mig utan att detta INTE på någon helst har grund i Islam.  

Inte snacka om att de har värsta tolkningen utav Islam och är ute och cyklar helt så förstör det bilden av islam helt. Lyssna bara till deras namn . IS- islamiska staten.  Det är så kallade nyreligösa grupperna som bara slänger massa skit på islam och dess anhängare .  

Jag är inte här för att berätta eller klargöra i detalj vad de håller på mig eller inte gör. Jag försöker bara ta en ställning här och motbevisa  dessa vidriga grupp.  Fine, kalla mig madkhali och kasta ur er massa öknamn men haqq är haqq. 

Inte nog med all skit de orskar i Islams namn så förtrycker de våra syskon, alldeles egna syskon i Syrien, kurdistan etc you name it och det har mage att säga att de är mujahideen och skyddar och hjälper våra syskon, vilken bull!! 

De är förtryckare och förtrycker våra syskon och så länge man är tyst om det är man vid förtryckarens sida. 

Ni kan läsa/lyssna på stora ulema och inte några lekmän och se vad de har att säga om IS. Det finns material lite överallt såsom Darulhadith mejla eller kommentera så hjälper jag er på traven. 

Fi'amnillah  
Till top