Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Dont Kill yourself by grief

Permalink0
Fredags kvällen bestod av bakning, plugg och föreläsning haha allt i ett jag lyssnade på föreläsning samtidigt som jag kavlade vaniljbullar och då och då
När de jäste eller var i ugnen så pluggade jag lite, Alhamdullilah är klar med första kapitalet och prov på måndag i psykologi så hela helgen kommer bestå av plugg senare på lördagen ska jag träffa några systrar för god mat och gemenskap samt påminnelser sen  hem och lite mer plugg, ytterligare lite mer plugg på söndagsmorgon och jobb senare på kvällen.  Vi har planer men även Allah har, vi får se om vi ens lever nästa timme. 

Dagens lärdom måste ha vart : att hur lycklig eller nedstämd jag känner mig under en dag så är mina prioteringar i akhira viktigast i slutet av dagen. 



Till top