Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

-

Permalink0
Har varit lite seg i bloggandet men om det är mycket i vardagen så är det. Har haft hyfsat goda dagar walhamdulliah gjort massor med kul som fått mig på andra tankar och fått mig leva i nuet.  Det gillar vi 👍💕 

I alla fall man hör ju oftast att man ska reflektera över sin dag vad man har gjort hur ens dag såg ut etc, jag har faktiskt gjort det det senaste för att rannsaka mig själv och när jag tänker på hela dagen så fastnar jag vid en synd/ misstag jag gjorde och det gör det oheört svårt att sova, jag får värsta ångesten och jag fokuserar just på den synden och vänder mig hit och dit i sängen, det kanske e svårt för stunden men man märker att nästa gång man försöker upprepa samma misstag så minns man ångestens bitterhet och fruktar Allah . 

Så ett tips -  Rannsaka er varje kväll och sov med ett rent hjärta 💕🌸 

Fi'amnillah 
Till top