Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Vacker dikt från en vacker syster

Permalink0
En sann vän 

Ditt leende lyser upp mitt hjärta 
Dina vackra ögon glänser 
När jag ser dig på ögonen 
Så tappar jag bort mig själv 

Då jag blir förvirrad 
Så hjälper du mig upp
Du har alltid svar på mina frågor 
Åh hur ska jag förklara?

Kärleken som finns i mitt hjärta 
Det går inte.. Kommer inte på mer 
Jag tappar bort mig igen.....
Men Sen... Sen kommer jag ihåg 
Ditt vackra leende som lyser upp mitt hjärta 

Jag önskar Fatimaah 
Jag önskar att gå in i jannah 
Hand i hand med dig min kära 
Åh vad jag längtar... Samtidigt 
Samtidigt som jag kommer ihåg att

Att jannah är omringad av svårigheter
Vilket vi båda går igenom 
Åhh Allaah jag finner inga ord 
För å kunna tacka dig 
För denna diamanten som kom in 

Glänsande till mitt liv
Som påmminde mig om dig
Hon sa Fruktar du din Herre 
Så kommer du å finna lyckan 
Denna pärlan är så dyrbar 

Jag kan inte beskriva 
Finner inga ord min kära 
Men jag kan endast säga att 
Att jag Älskar dig från botten av mitt Hjärta...



Till top