Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

-

Permalink0
As-salamu aleykum Akwhaat! Har åkt på värsta förkylningen igår så var tvungen att stanna hemma med halsfluss och snuva.   Lyckades ändå ta mig upp efter några timmar i sängen för att käka med mamma.   Vi gick även och handlade lite, fick med lite bak grejer inför eid och ballonger till barnen, försökte pyssla med de och jag har verkligen noll sinne för kreativet, men lite eid pyssel blev det iaf.  Jag känner mig fortfarande sjuk så ingen skola eller jobb imorgon med antar jag men vill så gärna fasta då det är en mäktig dag imorgon, in shaa Allah ska verkligen inte missa det även då hela min hals bränns.  Kommer säkert eid städa med mamma imorgon och sen vidare och köpa lite grejer inför min tårt och cup cakes bakning , göra så mycket ibadah så möjligt, gå till min bokade tid hos synoptik och avsluta med henna målning . 

Må Allah acceptera våra handlingar och duas under dessa dagar. Ameen! 



Till top