Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Dawahmuslimah - New Start!

Permalink0
As-salamu aleykum Warhmatullahi waa barakathu! Bismillah!' Den här inlägget kommer i samband med att jag lösenordsskyddade min blogg. Ibland stannar jag till och reflekterar över mina avsikter och min avsikt till varför jag skapade denna blogg från första början. Jag var en 14-åring ynklig tjej som just började praktisera Deen, satt hemma Sommaren 2011 och ville göra nåt mer, ni vet den där kicken man har som nypraktiserande, den känslan att man vill ändra ALLT och ALLA. Ändra varenda sak i mig och andra, så ivrig att göra gott ifrån sig även om det var på fel sätt på grund av okunskap, ååh subhnaAllah, man var som en litet barn, så ivrig efter Allahs nöjdhet. Dawahmuslimah - Som är titeln på bloggen valde jag då för att det endast skulle vara dawah blogg, att jag skulle dela med mig det lilla jag snubblade över och jag lärde mig, det föreläsningarna jag har vart på, de kloka ord jag fick höra från mina vänner. Det var avsikten det, men jag märker att genom åren har inte inläggen varit bara dawah post utan mer personliga, från att vad jag gör på dagen till det Allah testar mig med.. jag har just nu klump i magen när jag skriver det för att sabr är nåt jag jämt strävar efter pga min sitaution och dens mäktiga status och belöningen men Tålamod har sina vilkor , tre saker innefattar sabrs och ett av de är inte tala\klaga om problemet förutom om man inte söker råd i fallet. Jag har väldigt försiktigt med att skriva om öppet vad det är och sånt men att jag fortfarande skriver om känslor offentligt är nåt som gnager i mig. Min avsikt med att jag skrev mer vardagspost förutom dawah var ju mest att inspirera, nån inblick i ens praktiserande liv, att man kan leva med Islam i vardagen. Den här bloggen har hjälpt mig mycket och vissa stunder har jag bara känt ångest över den men andra bara glädje av alla mejl som trillar in och kommentarer av fina systrar som jag fått lära känna MEN Jag vill ändå gå till backa till enda anledningen jag har skaffat mig denna blogg, att jag endast publicerar dawah inlägg och kommer vara anonym framöver ( redan försent antar jag men det är ett försök) Tips på föreläsningar, länkar, dikter, artiklar, fawaid, aktuella ämnen är vad ni kommer finna här framöver In shaa Allah. Jag kommer dock ha kvar alla andra personliga inlägg men se detta som en ny start, kommer även ändra design och lägga mer tid åt bloggen och inte bara slänga in nån kort text utan att jag vill att detta ska bli ren kunskapkälla baserat på Quran och Sunnah. Jag ber Allah att hjälpa mig i detta och underlätta att förmedla hans budskap till er och må vi vara utav folket som hör\läser och implementera det i vårt liv. Jag avslutar med att be om en liten tjänst som är stort i mitt liv samtidigt och det är att ni kommer ihåg mig i era duas, för ni finns i min och resten av Ummahn. Bismillah säger vi då! och Wasalam! Fi'amnillah!
Till top