Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Träning

Allmänt Permalink0
Jag måste komma igång med träningen, senaste veckorna har jag skippat det helt, det känns väldigt konstigt då det har varit en regelbunden aspekt i mitt liv de senaste 8 månaderna .  Nu ska jag in shaa Allaah skärpa mig och sätta igång, in i det sista fram till Ramadan.  Naturligtvis kommer jag ta paus under ramadan månad fram till hösten bi'idnillah .    

Att ta hand om sin hälsa är en del utav Islam och praktiserande utav det , det är ett av de sakerna Allah kommer fråga oss på domedagen.  Ska vi inte ta hand om gåvan Allah har gett oss, dessutom så mår man så himla bra.   Nu menar jag inte att vi ska bli värsta bodybuilder men att vi åtminstone ägnar en halvtimme åt träning minst 1-2 gånger i veckan .  

Om vi kropp är utsliten, har noll ork och brist på energi, hur ska vi då ägna oss åt andra aspekter i islam såsom kunskap sökning, dawah, etc ( väldigt långsiktigt tänkt men aa ni fattar) 

Börja nu och ändra ert avsikt så ser ni att ni får ajr för träningen samtidigt som ni gör er själva en tjänst .   

Regelbunden träning är det bästa! 



Till top