Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Ramadan Mubarak

Permalink0
Ramadan Mubarak till alla läsare! Jag gratulerar er för denna månad samtidigt som jag påminner er att ta väl hand om den. Den här inlägget skulle ha kommit lite tidigare men har vart upptagen med min personliga Ramadan schema. Sätt upp mål och gör ert yttersta och bästa under dessa dagar , låt dagarna vara fyllda utav ibadadah och fasta och nätterna utav böner . Jag känner mig så glad och ärad att Allah har låtit mig få uppleva ännu en Ramadan, jag personligen känner folk som levde bland oss förra ramadan men idag ligger i graven, detta är livets naturliga kretslopp som ingen kan förneka därför kan detta vara vår sista ramadan wallahi . Vi ber Allah öka oss i gott och förlåta oss för våra synder, och acceptera våra böner samt fastan. Klockan är strax 8 och jag har hunnit med princip allting jag har velat, nu tänkte jag hjälpa till mamma med iftar och göra in shaa Allah nåt litet extra. SubhnaAllah , kan fortfarande inte smälta in att det är Ramadan , lyckan asså . Ni får ha det så bra In shaa Allah! Fi'amnillah!
Till top