Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Grilldag

Allmänt Permalink0
Som rubriken säger så var det grill dag hela dagen med mina akwhaats, det var inget planerat, utan nåt random planerade på en halvtimme. Så vi handlade och så och gav oss iväg, vi grillade massa gott walhamdulliah såsom korv, kyckling, lever , kött etc .  Efter maten var det dags för dars så vi fikade bara och lyssnade på darsen live via paltalk, det var väldigt rörande och aktuellt ämne idag, som rörde oss alla och vi diskuterade det flera timmar efter darsens slut, hoppas de lägger upp i islam.nu så kan jag länka här . 

Det var kort sagt en härlig dag med massa kheyr, igår var det detsamma walhamdulliah .  Jag behöver inte säga hur lycklig jag blir av sånna sammankomster och systerskapet,

Nu ska jag bara slappna av och imorgon blir det en kort skoldag .  Hoppas ni har det bra och waSalam <3 



Till top