Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

~

Allmänt Permalink0
Som ni vet så hamnar man i diskussion lätt som muslim och speciellt som praktiserande, denna rätta förståelsen är främmande för denna planet och dess folk och det tycker jag är väldigt sorligt subhanaAllah . 

I mina tre år som praktiserande så har det ju vart diskussioner hit och dit och det blir dessvärre när nåt "islamiskt" är aktuellt, och man måste ta smällen från någon annans muslim  handlingar .  Speciellt i ens eget hem, man blir mer ledsen då, då dessa ord kommer från dina älskade . 

Folk blir oroliga när vissa aktuella saker är igång och de är rädda att du på nåt sätt är involverad eller nåt liknande, och jag kan förstå det upp till 100% och det har jag sagt till min egen mamma, men det gäller att ha tillit kunna sätta sig ner och prata om det . Skrik matcher hjälper ingenting,Vid Allaah. 

Hur som helst - efter en diskution idag, gick jag för att läsa lite Quran och vet ni vad? Så fort jag öppnade quranen var dessa verSer framför mig 

» 
[17:53]  وَقُل لِّعِبَادِي يَقُولُواْ الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلإِنْسَانِ عَدُوًّا مُّبِينًا
[17:53] OCH SÄG till Mina tjänare att de [i samtal och diskussioner] använder [ett hövligt språk] och söker de bästa, de vänligaste orden. - Djävulen är alltid beredd att så osämja mellan dem; Djävulen är människans förklarade fiende. 
 
Mitt hjärta blev helt varm och tårar fylldes i mina ögon.  Det kunde inte ha kommit mer lägligare och jag insåg att Allaah ville nå till mig subhanaAllah subhanaAllah 

Må vi endast tala gott och kheyr o det Allah är nöjd över och må tungan inte vara huj'aa mot oss på domedagen . Ameen 

Till top