Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

~

Allmänt Permalink0
Det är väldigt sorligt att se att vi människor förknippar oss med massa saker, saker som gör att vi även glömmer Allah och vår dyrkan till honom minskar .  

Jag brukar oftast göra duan till Allah att inte fästa mitt hjärta för det som inte är skrivet för mig .  För jag vet hur ont det gör när man står där ensam och inser att detta inte ligger i ens qadr och ens hjärta har fäst sig. vid det.   

Har även läst/hört nånstans att det svåraste saken för muslimen att svälja är nummer sex utav Imaans pelare nämligen - Qadr.  Ödet .  Ödet hamnar inte alltid oss i samtycket.  Det gör ont, man blir förtvivlad, ja. Jag förstår det.  
Men man måste oxå förstå att detta är Allahs vilja . Punkt. 

Allah älskar oss mer än våra mödrar och gör endast det som är gott för oss. 
Till top