Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Day 2

Permalink1
Andra dagen utav Ramadan kändes det som om jag var på vift hela tiden, redan när jag vaknade stack jag till grannen för att hjälpa till med sambosas men det slutade med att jag gjorde själv 32 st haha, helt sjukt trodde aldrig jag skulle klara av att göra en sån komplicerat maträtt.  Kom hem helt glad och hype och berättade för mamma haha . Efter kom jag hem och gjorde nån choklad tårta och gick senare iväg för att göra ärande för mamma , när jag kom hem var det bara 1 h till iftar, helt sjukt hur fort tiden går.   

Jag ska göra nu lite grejer innan taraweeh och sen blir det fika efter taraweeh, har handlat bullar, godis, baklava och läsk tidigare idag men ska inte belöna mig med de innan taraweeh! 

Må Allaah acceptera vår fasta och böner! 


- choklad kakan. 
#1 - - Wissal:

Svar: Barak Allahu feek min underbara vän! Amin. Må Allah underlätta det för oss alla som går igenom svåra prövningar. Må Allah sänka dig gott för dina fina ord, amin❤️

Till top