Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

#FreePalestine

Permalink1
Äntligen kan jag vara uppkopplad Alhamdullilah!  Ramadan närmar sig sitt slut och det känns redan sorligt och man får ångest över hur mycket man har hunnit med. 

Förövrigt kan jag konstatera att jag nog inte är ensam om att känna mig förtvivlad, maktlös, sorgsen och nära gråten flera gånger och helt tappatlivslusten dessa dagar, känner en tryck i bröstet när jag skriver om det och blir tårögd , situationen i Palestina tär på mig verkligen och de sorligaste av allt är att det finns över 200 länder i hela världen men det tycks inte ingripa och man börjar undra vart mänskligheten tog vägen eller finns det ens kvar? Men vem behöver mänskligheten när de har Allah, världarnas Herre. 

- Om någon dör i Gaza, säg inte att vi har förlorat en syster/broder säg ist att vi har fått en ny syster/broder i Jannah. #AllahuAkbar 

" you may se picutures of our pain, clips etc but you will never feel our real pain and understand what we lost" - Palestine.   

PS. Det minsta vi kan göra är att göra dua för de och undvika/bojkotta alla Israels varor och produkter och får att ta reda på det ladda ner - Buycott i AppStore eller finns även i Android .  
#1 - - zulqarnain:

Salam
Det minsta vi kan är att bojkotta Israeliska varor och de företag som stödjer Israel öppet men då ska du nog välja och bojkotta Coca Cola också.


Svar: Waa aleykuma salam! Ja. Det blir nog inga problem in shaa Allaah. Finns även kända smink märken som folk tar lätt på såsom L'oreal som trots protester låtit anlägga fabriker på ockuperad mark i Palestina. Det känns som det enda människor bryr sig om nuförtiden är pengar ...
Faatimah

Till top