Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

~

Permalink0
As-salamu aleykum! Har varit upptagen dessa veckor då jag har en vän boende hos mig och jag kommer ha det fram till augusti då hennes föräldrar är bortresta, Alhamdullilah annars är Ramadanlivet på topp.  

Idag vaknade jag med rycken att jag ville göra en sån "Make the homeless smile"  jag väckte min kompis i hast,berättade planen och efter dhur började vi handla ost salami, mackor ,kakor och saft.  Vi gjorde allt i ordning och stack till stan och delade ut till tiggarna ute, de blev så glada och de gjorde bokstavligen min dag och fick mitt hjärta att le.   

Efter åkte vi vidare till Mariatorget för skulle laga min iPhone.  

Alhamdullilah dagen var lyckad.   ~ show mercy to others and Allah will bestow His mercy upon you.  



Till top