Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

~

Permalink0

Ta din tid och reflektera över ditt tillstånd, över ditt hjärta tillstånd. Hur ser den ut? I vilken sits är du i nu? Ifall du dog NU NU NU skulle Allah vara nöjd med dig? Skulle du kunna undankomma straffet i graven? Skulle du bli en av dem som Allah kommer förlåta och låta dig stå under Hans skugga på domedagen där INGEN och INGET kan hjälpa dig förutom dina goda gärningar.. och även dem kommer inte rädda dig om det inte är för Allahs barmhärtighet.. Hans Rahma. Så fråga dig själv: ”Är JAG, är jag i det tillståndet att jag förtjänar Allahs Rahma över mig?? Eller är jag i det tillståndet där jag har Allahs vrede över mig..?”

Och vi ber Allah skydda oss från Hans vrede.. för när hans vrede faller på någon av oss… vilken förlust. Men ifall Allahs rahma faller över oss ya Allah vilken seger! Vilken lycka!

Reflektera min bror och syster… Är det inte dags för dig att låta dessa påminnelser träda in i hjärtat och väcka dig? Är det inte dags för dig att vakna? Är det inte dags att vända sig till Allah och bli en av vinnarna? Vilken välsignad person du är om du tillåter dessa påminnelser väcka dig, vilken lycklig lottad person du är om dem för dig närmare Allah. Vilken seger om du vaknar upp nu och på domedagen bli en av dem framgångsrika! Dem som får sätta sin fot i Jannah. Vilken seger!

Och jag vill påminna dig, sista påminnelsen där Allah den högsta påminner dig.. inte bara dig men även mig och alla troende. Låt denna vers mjuka upp ditt hjärta och föra dig närmare Honom. Allah den högsta säger:

أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ ۖ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ

ÄR DET inte tid att de troende ödmjukar sig i sina hjärtan inför Gud och den sanning som har uppenbarats, så att de inte blir som de som förr fick del av uppenbarelsen, men vars hjärtan med tiden hårdnade tills de – många av dem – återföll i trots och olydnad [mot Gud]? [Surah al-Hadid 57:16]

Är det inte dags för oss ya Ummat Muhammad? Är det inte dags? Wallahi det är tid för oss att återvända till Allah!

Till top