Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

dawah

Permalink1
Under dennna Ramdan har jag som mål att öka i mina handlingar, om jag till exempel gjorde redan en handling ska på ett eller annat sätt fördubbla det och öka i det In shaa Allah. En sak som jag har funderat länge på är Dawah. Ni måste erkänna att den svåraste dawahn man kan göra är till ens familj, det krävs mycket hikma ändå säger Allah : O you who believe! Save yourselves and your families from a fire whose fuel is men and stones, over which are angels stern and severe, who flinch not from executing the commands they receive from Allah, but do what they are commanded. Surah 66:6 Ett sätt att göra dawah till de är ditt beteende, tro mig föräldrar vill inte höra från sina barn vad de ska göra och inte göra, visa de istället. Visa de att sedan du började praktisera Islam så har du blivit bättre som männiksa gentemot de. Utöver din familj kan man göra dawah på olika människor på olika sätt, påverka dina vänner och låt de inte påverka dig (i det onda) . Bloggen är en plattform för mig där jag får chansen att göra dawah på ett eller annat sätt, jag ser att det är en hel del läsare dagligen men samtidigt undrar man : Vilka är de? Vilken åldersgrupp? Hur pass insatta är de inom Islam osv . Om ni vill ha nån speciell topic eller påminelse i nåt är det bara kommentera eller mejla på [email protected] . Jag lovar er att vissa inlägg gynnar mig personligen då jag först läser om det innan jag skriver här och är påminelse främst till mig själv. Allah säger i Koranen: ”Säg Muhammad: ‘Detta är min väg: jag uppmanar er med klarsyn och insikt att dyrka Gud – jag och de som följer mig.’” (Koranen 12:108). Följande koranvers klargör att endast de som uppmanar människorna att dyrka Gud med kunskap är Profeten Muhammeds efterföljare . Att bjuda in till Allahs väg (dawah) är en plikt för varje muslim, man som kvinna.
#1 - - Syster:

Alltid lika fina inlägg som inspirer Ma sha Allah Må Allah belöna dig :)

Svar: Ååh det glädjer mig sjukt mycket. Må Allah belöna DIG o älska dej <33
Faatimah

Till top