Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

-

Permalink1
Njuter av min sista dag utav sommarlovet, tiden rinner bara iväg. Idag hämtade jag mina arbetspapper från min handledare på mitt jobb för att skicka iväg det för lön sen ville en kompis möttas i stan, jag åkte dit och hon berättade nyheter så jag ville bara gråta .   Hon ville nämligen konvertera och har tänkt på det hela sommaren, trodde först att hon skojade , hon är en av mina närmaste vänner i skolan och jag hänger med, trodde aldrig hon skulle bli intresserad utav islam, visst hon har frågat en hel del om min djilbab och om jag inte blir varm i det osv men konvertera?  Allah vägleder sannerligen de Han vill ,  vi ska fika igen imorgon efter skolan och hon ska följa med på föreläsningen på söndag har vi bestämt.  

Allt gick så snabbt men jag såg ärligheten i hennes ögon, hon sa när vi skulle gå, -  Jag vill verkligen konvertera till islam innan det har året tar slut .  

Må Allah underlätta för mig att förmedla Hans budskap och vägleda V och hålla henne stadfast i islam.  🌸
#1 - - Anonym:

AllahuAkbar mashallah

Till top