Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Lärdom

Dikter Permalink2
Idag har jag lärt mig. Igen. Att dunya är dunya och lika värdelös som det låter. Jag går och går genom stormen, smärtan till ingen mindre än till Han. Känns som att jag har vandrat här ett tag känns so nära men så långt ändå men jag ska fortsätta vandra även när stormen slår till mig som hårdast ska upp, dra kappan tätare och fortsätta fortsätta till Honom. Från Honom Till Honom. till den dagen jag hör en röst röst som säger , du är klar, du har kämpat och du är här nu. Där du ville vara. Den dagen änglarna säger As-salamu aleykum och välkomnar genom paradisets portar. Ja.. den dagen är jag klar. Må Allah skänka oss alla Jannah firdaws al alaa!
#1 - - En trogen läsare:

Sub han Allah fatima!

#2 - - En trogen läsare:

Sub han Allah fatima!

Till top