Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Frågestund

Allmänt Permalink9
Jag har ju haft denna blogg i snart åtta månader nu, så nu tänker jag ha en fråge stund , den kommer pågå 2-3 dagar InshAllah! Så ni får ställa , viken fråga som helst, Om Islam , om livet som praktiserande muslim , osv!
Det är bara att ställa på!
#1 - - wnc:

Salam o aleykoum. Får man ha bilder på sig själv på facebook? Alltså ifall man har slöja. :)



#2 - - Anonym:

hur ber man istikfarah bönen? kan man be den på svenska? och när ber man den?=)

#3 - - Anonym:

Jag har en till fråga:P



Ett ämne jag läser i skolan involverar musiklektioner som kommer att pågå en stor del utav terminen, typ skapa musik, lära sig olika rytmer osv. Jag undrar hur jag ska göra eftersom att musik är haram. Lyssnar aldrig på musik annars och försöker undvika det så mycket som möjligt men ibland är det svårt.. Vet du hur jag kan göra?

#4 - - Anonym:

kan beslöjade kvinnor ha klockor och ringar? :)

#5 - - Anonym:

Är lögner som inte exakt är lögner tillåtna? Det som profeten Ibrahim aleyhi salaam gjorde tre gånger när han t.ex sade det är är min syster fastän det var hans fru men inom islam är det ju påriktigt hans syster, så tillbaka till frågan är det tillåtet?

#6 - - Anonym:

Får man ha ett konto på tex swedbank? Eller är det haram iomed att de tar ränta typ? :)

#7 - - Anonym:

Finns det speciella dua som man ska säga eller kan man säga lite vad som helst?



Alltså tex om man vill att ens iman ska bli starkare osv kan man be om det man vill säga som man vill eller finns det en speciell dua man ska säga angående det etc.

#8 - - Anonym:

Bismillah,

Assalamu aleykom warahmatullahi wabarakatuh!



Vissa av dessa frågor ni ställer bör ni finna i darulhadith.com och fatwa.se Kheir in sha Allah!



Denna fråga får du ställa i fatwa.se: Får man ha ett konto på tex swedbank? Eller är det haram iomed att de tar ränta typ? :)



Må Allah öka oss i kunskap och låta oss kämpa för det.



Systrarna som är bakom bloggen, in sha Allah så kan ni finna svaren, och se till att ni svarar med fatwa som är utgiven av ulema och inte själv.



Må Allah belöna er!



#9 - - Anonym:

Jag har slöja, får jag visa mitt hår för kvinnor?

Till top