Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Through life : Smile!

Permalink1
Idag har jag gjort det jag älskar mest i livet, jag vakande med quran i högtalaren sedan efter frukost spenderade jag i köket med en inspirerande föreläsning i islam.nu samtidigt som jag tillagade något gott till lunch! Det blev min favorit, kycklinggryta med pasta penne. Veckans planering är väl: Genomföra redovisning samt prov i socologi Jobba Gå på välgörenhetsmiddag (Går via IVC) Träffa min underbara pappa som kommer till Sverige på Tisdag In shaa Allah Ansöka om körkortstillstånd synundersökning få min lön och köpa min efterlängtade bärbar dator och skrivbord till mitt rum Islamiska studier och avsluta veckan med systerträff med de bästa! Är det nåt jag förundras över varje gång är hur jag fortfarande kan känna lycka i mitt inre trots all bekymmer som är omkring och jag kommer alltid till samma svar och det är Islam. En vers i quranen eller en händelse i profetens liv kan få mitt hjärta att bulta 10ggr mer och bara le istället. Alahmdullilah Ala nimat islam! Jag osäker på allt i denna värld, det enda jag kan känna trygghet med och säker till 100 procent är Islam och Allah. Trots hur många synder min själ har samlat på sig så finns Han där, wallahu akbar! Ångra dig, gör bot, ångra dig och gråt! Öppna dina händer, försök att be: Förlåt! Med iver ropa till Allah: Här är jag! Hör! Omslut mig med Din nåd förrän jag dör!
#1 - - Anonym:

DU INSPIRERAR MIG!
Må Allah bevara dig på den raka vägen och älska dig!

Svar: Din kommentar motiverar mig till 100% samtidigt som jag känner skam för att jag inte har nått upp till min alldeles egna idealtyp men det värmer mig ändå och jag ber Allah att jag göra detsamma för dej och lite därtill ❤️
Faatimah

Till top