Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

25/09-14. I Allahs namn

Permalink6
Jag känner att idag måste jag skriva av mig, idag måste jag bryta ner för mig själv och er.  Jag vet att i nästa sekund som jag trycker "publicera" kommer jag ångra mig, jag vet det.  

För att göra det måste jag gå tillbaks i tiden, gräva upp gamla sår och ta itu med det och det är ju bra, inte sant? Än att blockera de helt. 

Jag är den tjejen som har kunnat stå kvar på benen trots att ha blivit skjuten 10 ggr om till marken.  Tjejen som har lyckats sy upp hennes egna sår och täpa till de.  

Alla vi har gått igenom mycket och haft det svårt men jag snackar om riktigt hårda smällar och stormiga vindar.  Det har varit svårt sen dag ett men de senaste två åren har vindarna slagit till som hårdast, jag har inte känt igen mig själv. 

Jag hade blivit mycket starkare samtidigt som jag var i min svagaste punkt .  Det är svårt att förklara det här, hur man kan känna styrka samtidigt som man är svag.  Jag var stark för att jag kunde vakna upp varje morgon och gå igenom dagen som världens lyckligaste för att sedan gå hem och face:a mitt riktiga jag.  Jag byggde en mur mellan mig och människorna.  Det behövde ju inte veta. Det skulle ju gå över snart . Ja snart... 

Jag ifrågasätter inte mitt öde. Jag är lycklig som jag är med islam men genom att skjuta på mitt hjärta och försöka ta ifrån mig det bästa jag har är nog det värsta jag har gått igenom och gör.  Att ta ifrån mig islam är som att ta mitt liv.  Och vet ni varför det gör så himla ont för att just den här personen är den jag älskar mest i världen men förvånar mig för varje dag. 



#1 - - Anonym:

Kanske Allaah vill visa dig att sätta all din kärlek, hopp, tillit etc. på Honom istället för denna person genom dessa prövningar. Det gäller att se det positiva ur det negativa.

Svar: Det är ingen tvekan om att Allah vill lära tjänaren något via prövningar. Alhamdullilah ska kulli hal. Alhamdullilah har jag kunnat se ur det positiva sidan men det betyder inte att det gör saken lätt, vissa kvällar känner man bara sig svag. Må Allah ge oss styrka!
Faatimah

#2 - - Anonym:

Syster, vad det än gäller eller vem det än handlar om så finns jag en phonecall away. Jag finns här för dig. Men Allah finns främst <3

Svar: Jag uppskattar det verkligen, men dock vet jag inte vem som kommentera. We only grief to Allah. Må Allah älska dej. Kram <3
Faatimah

#3 - - asilolo:

Allaah ger oss inte mer än vad vi kan klara av. Så du har fått prövningar som du klarar av, hur svåra dem än må vara. Alla tkr vi att våra egna prövningar är hemska förutom den som Allaah skyddat det ifrån och den troendes situation är förundrandsvärd! När han genomgår prövningar så har han tålamod och får belöning för detta och när han får goda nyheter så är han tacksam och detta är endast gott.

#4 - - Anonym:

Vi går alla igenom prövningar, och för unga kcinnpr är de lätt att tro att de e jordens undeegång eller känna oss ensamma i det, prötsligt glömmer vi att den där systern som du träffade och hälsade som gav dig ett leénde och såg så glad ut igår även går igenom prövningar, sådana som är tuffare än ens egna men de får man aldrig veta och när man är i ett svagt moment så blir man ett lätt offer för satan. Man bör aldrig låta honom leka med ens känslor för varendaste troende på jordens yta genomgår prövningar och de är till för att rensa på våra synder, sedan så vill man ej genomgå prövningar såklart pch då får man göra xtra mkt dua

#5 - - asiya:

Fatima, du är stark wallaahi!!! Må Allaah ge dig allt de goda i dunya wa akhira, amin! ,/honsomskrevdelångatexternaochloggerisängenochgråterpgaångestjustnu..

SubhanaAllah

#6 - - Anonym:

Today life knocked me down..

Till top