Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

#Ramadan14

Permalink0
Känner hur paniken omsluter mig subhanaAllah det är endast ett fåtal dagar till Ramadan,  blev värsta wake up callet igår när jag såg en "count down-bild" .  Jag visste väl att ramadan var runt hörnet, men tanken på annat och stressen tog över .  SubhanaAllaah ett tecken på att dunya tar över ens hjärta .    Sahaba brukade förbereda sig 6 månader inför ramadan . 

Jag längtar verkligen till ledigheten där jag vill sätta mig, rannsaka mig själv och göra upp ett schema för Ramadan.  Just nu är jag i för stressig värld .

Vad vill ni uppnå denna ramadan och vad är er mål? Kommentera så att jag kan få lite inspiration, 

Må vi få uppleva ännu en ramadan! 



Till top