Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Don't let time pass you by

Permalink0
Tjenare eller As-salamu aleykum! Dagarna går och vi kommer för varje dag , mötet med vår Skapare. och livet .. ja den går exakt hur Allah har planerat det. Jag har börjat få en helt annan syn på livet de senaste månadera efter att jag har läst en otrolig vacker uttalnde utav Imam Shaafiee '' My Heart is at ease knowing that what was meant for me , will never miss me and what wasnt meant for me will never reach me'' Egentligen är vårt liv förutbestämd och så länge vår tillit ligger hos Allah lovar jag att vår hjärta endast kommer fyllas med lycka i bägge liven. Tiden går så fort subhnaAllah - kan inte fatta att det var exakt tre år sen Allah tog mig ut från mörkret till ljuset. Är så tacksa, för dessa år och hoppas och ber om fler där vi alla stärks till det bättre. Det är några saker jag vill uppfylla dessa kommande månader eller år , vissa har jag redan påbörjat och andra ber om Allahs hjälp. Jag hoppas allt e fint med er systrar annars och jag ska In shaa Allah bli bättre att posta nyttiga inlägg framöver. Fi'amnillah
Till top