Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Kära mikrofon älskare..

Permalink2
TALA ALDRIIIIIIG UTAN KUNSKAP!
 
Abû Bakr as-Siddîq (radiya Allâhu ´anh) sade: ”Vilken himmel ska täcka mig och vilken jord ska hålla mig om jag talar om Allâhs bok utan kunskap.”

(Djâmi´ Bayân-il-´Ilm 2/111)
...
Ibn ´Abbâs (radhiya Allâhu ´anhumâ) sade: ”En som svarar på alla frågor är galen.”

(Djâmi´ Bayân-il-´Ilm 2/315)

Imâm Mâlik (rahimahullâh): ``Jag satte mig inte ner för att svara på frågor och berätta hadîth förrän 70 lärda hade vittnat för mig.´´

(Manaqib Malik, sid. 89).

Ibn ´Uyaynah (rahimahullâh) sade: ”Den som tycker om att bli frågad och inte förtjänar att bli frågad skall inte frågas.” (Djâmi´ Bayân-il-´Ilm 2/278)
#1 - - Anonym:

Salam alaykum, oj vad sant. Den sista tiden så har det blivit att alla svarar inom fatwa utan kunskap.

#2 - - Anonym:

Salam alaykum syster, oj vad sant. Senaste tiden så kan alla svara inom fatwa även om de är okunniga

Till top