Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

18th August

Hadither Permalink4

Helt sjukt hur tiden går snabbt, nu har jag ''njutit' av min 9 veckors lov och imorn är det tillbaks till verkligheten.
Imorn är det dags för ny miljö , nya människor och nya utmanningar. Det läskiga är att jag har alltid sett detta som nånting långt borta, men vad jag inte visste var att det var ett stenkast bort.

Vad som än händer är jag nog redo , för tror inte jag kan gå igenom nåt värre än vad jag har gjort sen 2013 började och gör än idag men det är en sak jag fruktar dag som natt och ber Allah dagligen i min sujud och det är att Han inte tar ifrån mig det största gåvan jag har : ISLAM . Varsågod ya rabb pröva mig med allt, låt mig falla skrapa knät och gå upp igen men snälla min herre låt mig inte förlora min största som är vägledningen. Vägledningen och ljuset som du har skänkt mig. '' Oh Allah det är du som vrider och vänder på hjärtan , stablisera mitt hjärta på Din tro''

Om jag ska beskriva denna sommar med ett ord skulle jag ha sagt : Struggle.  men tror nog inte jag kan vara tacksammare tjänare. struggle till att bekämpa min egen nafs till de prövningar Allah har välsignat mig med. Alahmdullilah ala kulli hal. 

utav detta år är det endast 4 månader kvar . 4 ynkiga månader subhnaAllah och jag lovar att lägga all min själ åt Islam. Praktisera det fullt ut , hur hård det än kommer bli.  Jag har lovat mig själv att bli en bättre människa än jag var sen Ramadan börja. Må Allah underlätta

Jag har lärt mig en grej de senaste månaderna och det är att igonera prövningen och fortsätta framåt för att om du lägger all vikt på prövnningen och stannar till förlorar du din väg, vilket jag gjorde i några veckor...

 Och kom ihåg vår Herre sviker aldrig sina löften :

"[Ja,] på prövningen följer lättnad!" (Ah-Sharh:6)

#1 - - fardus:

Insh'Allah syster jag hoppas och önskar dig en god start inför skolan/universitetet imorgon! Insh'Allah kheyr! Väldigt fint inlägg, må vi forsätta gå på vägen Allah väglett oss med! Allah prövar de han älskar mest, kärlek syster!

Såg föresten att du kanske behövde hjälp med din design, jag är inte den bästa men litee kan jag haha. Kanske! Din design verkar vara lite komplicerad men om du behöver hjälp jag finns. Hugss

#2 - - Anonym:

Tackar ukhti <3

barakaAllahu feeki att du kan hjälpa till , jag hör av mig <3

#3 - - Asiya:

Fin text ukthee <3 undrar ifall de är ok att ja länkar till din blogg?

#4 - - Anonym:

Ooh syster det är inga promblem , varsågod! BarakaAllahu feeki tho ukhti <3

Till top