Dawahmuslimah

al-Fawzan: En student stannar inte vid en gräns. Han söker kunskap tills han dör. Den som säger att det räcker har bara lurat sig själv och varit okunnig. (Sharh-ud-Durrah, sid. 278)

Mobilbloggar

Allmänt Permalink1
salamu aleykum kära syskon , jag hoppas i har en underbar kväll .   som rubriken säger
så mobilbloggar jag från syrrans mobil ,gedett är första gången jag mobilbloggar så jag hoppas att denna  inlägg
kommer fram med allah     tillåtelse och vilja .

jag tänker dela med mej en liten påminelse ikväll inshaallah   , varje utav en praktiserande troende bör sätta ner sig en kväll , ni kan göra ert schema själv , det kan va en kväll per vecka , varje kväll eller varanan , det är upp till individen själv  .  ta fram en penna och en antecknings bok och anteckna ner alla dina synder , sitt och bara skriv , va ärlig mot själv och låt det skrivas ner , och jag kan lova dej att du själv kommer få nytta utav det och ingen annan , och man känner mer skam och ånger , när synden står nedskriven i papper och du är medveten om allahs närhet , då kan du inte göra mer att släppa tårarna och hjärtat  blir mjuk som en bomull.  så ett tips  mina syskon , var ärliga och anteckna era synder o tänk o reflektera över de  och vänd er tillbaka till allah.  sahaba brukade oxå göra så , det var en sahabi som kom fram till   tvåtusensjuhundra synder och då började han stor lipa och be allah om förlåtelse och sa åh allah , dessa är de synder som jag till , men tänk på de synder som jag har glömt bort.           subhanaallah vilken enorm ödmjukhet , om han kom fram till sån stor siffra , vad tror du vi kommer att komma fram till..
#1 - - video transcription:

In my opinion you are completely right in such deep thoughts and points about our life!

Till top